Dag 12

30 december 2014 - Kikiboga, Tanzania

Hoi verre vrienden,

Terwijl wij door elkaar geschud worden en de Bob Marley klanken door de bus galmen. Word dit verslag samengesteld door de Bassen. Even ter informatie, zojuist is er besloten om zo meteen te eten bij de KFC, dit bracht vele glimlachen.

Oke, nu het echte verhaal.

De wekker wekte ons vanochtend om 5:20, dit om de prachtige zonsopkomst van onze aardbol te bewonderen. Dus, zo geschiede menig mens strompelde uit z’n bed. Tot grote verbazing troffen wij in de buurt van onze deur de welgevreesde leeuw Simba aan. Ook realiseerde wij dat de gisteravond gesignaleerde leeuw veel dichterbij was dan de door ons vermelde 100 meter, dit kwam terecht op 35 meter! Met wijd open gespreide ogen strompelden de gegaardigen voor de zonsopkomst richting het huisje Pongo van de dames. Met in hun achterhoofden het gevaar van de aanwezige Simba. Nadat er enkele minuten met smart gewacht werd op de zon, zakten de kopjes naar beneden omdat de zon niet wou verschijnen. Maar naast dat was het indrukwekkend om mee te maken.

De bus kwam aanrijden, hat was tijd voor het tweede gedeelte van de safari. Na allen een mooie plek gevonden te hebben in de bus, gingen we rijden. De eerste bestemming was de office, hier gingen we onze gids op halen. Onderweg naar de office hebben super bijzondere dingen gezien. Een groep leeuwen die aan het jagen waren op Impala’s, tot onze grote spijt faalde deze actie. Ook hebben we een groep jakhalzen gezien, deze zijn normaal zeer schuw, het is erg bijzonder dat we dit hebben mogen zien.

Toen was het tijd om samen met de gids ons naar de ‘Hippo pool’ te begeven. Onderweg kwamen we een grote groep buffels tegen (+/-150) en we hebben een grote Varaan gezien, erg bijzonder.

Eenmaal bij de Hippo pool mochten we uitstappen om deze bijzondere dieren te bewonderen. Hier hebben wij een tiental Hippo’s kunnen zien in het water. Er werd ons verteld dat er ook krokodillen in dit water zaten. Na een tijdje kwam er dan ook een boven om lucht te happen, vervolgens kan dit beest weer voor 5 uur onder water blijven.

Nu noemen we natuurlijk alleen de aller mooiste dingen, maar daarnaast hebben we vele andere dieren gezien, onder andere heel veel Apen, Zebra’s, Gnoes, Giraffes, Buffels, Impala’s, Olifanten en Kariboes.

Helaas kregen wij nu het bericht dat onze safari nu toch echt was afgelopen. Zo gezegd zo gedaan, gingen we weer richting ons compound. Hier stond een heerlijk ontbijt op ons te wachten, deze maakte alles van gisteravond weer goed. Vele omeletten en gekookte eitjes werden genuttigd door de hongerige reisgenoten van deze reis. Ook het verse brood kreeg het zwaar te verduren.

Na dit heerlijke ontbijt waren wij toe aan de lange rit naar het Afrikaanse thuis. Onderweg kwamen we weer langs de beruchte benzine pomp waar we op de heenreis vele souvenirs hebben gekocht. Er moesten nog wat extra dingen ingekocht worden.

Wij rijden nog even verder, tot vanmiddag!

Goedenavond!

Het werd iets later dan verwacht, we hebben onderweg 3 uur vertraging gehad. We waren om 6 uur bij de KFC, heerlijk gegeten en toen snel door gegaan naar het huis. Hier hebben we in een half uur onze laatste spullen verzameld, vervolgens alles in de bus gegooid, hierna volgde een kort afscheid.

We gingen vervolgens direct naar het vliegveld want er werd onderweg een flinke vertraging verwacht. Dit viel gelukkig mee, we waren netjes om half negen op het vliegveld.

Inmiddels zijn we ingecheckt en zitten we achter de douane, wachtende op het boarden. Dit bood ons de kans om alsnog snel iets op het blog te zetten. Bij deze!

Het is dan bijna zover, bijna weer thuis. Stiekem hebben allemaal weer veel zin om thuis te zijn. We verheugen ons allemaal om alle geliefden weer te mogen zien.

Hiernaast hebben we natuurlijk super veel zin in oud en nieuw! We hopen dat we in wit, koud Nederland mogen landen. Het word een flinke klap in het gezicht, want we gaan van 35 graden naar 0 graden!

We zien jullie morgen!

Groeten Bas en Bas,

Liefs uit Tanzania!

Uitspraken van de dag:

“De aap valt niet ver van de boom”

“Lets get together en feel alright” (Bob Marley)

“Goh, ik ben soepel geworden hier” (Gerlo)

1. Marco en Inge:
    30 december 2014
    Goeie reis allemaal, tot morgen!!
  2. Annemarie:
    30 december 2014
    oh jongens, ik ben toch zo langzamerhand wel jaloers op jullie!
    En toch ook maar goed dat moeders er niet bij was met zo'n hongerige leeuw in de buurt. Geniet van jullie laatste momenten op Afrikaanse bodem, probeer wat uit te rusten vannacht. Morgen wacht het carbid op jullie! Alle liefs uit Zuidwolde.
  3. Theo en Nelly:
    30 december 2014
    Goede reis en de beste wensen voor 2015.
  4. Theresia:
    30 december 2014
    Een hele goede reis gewenst! We zien naar jullie uit!
    Verwacht niet teveel wit, want in Zuidwolde is niets gevallen!
    Tot morgen!!
  5. Joke abbes:
    30 december 2014
    We hopen dat jullie een rustige reis hebben en wensen jullie Gods zegen toe!
  6. Joke abbes:
    31 december 2014
    Zou er vandaag nog een bericht van de Tanzania gangers komen?